Sonbahar Sendromundan Kurtulmanın Yolları

Sonbahar Sendromundan Kurtulmanın Yolları

Eylül-ekim aylarında, her sene aynı zamanlarda görülen, bir depresif duygu durumu olan sonbahar sendromu ilginçtir; sürekli uyuma isteği, hiçbir şey yapmak istememe, mutsuzluk, huzursuzluk, kaygılı ve endişeli olma, asabi olma, telaşlı olma, iştah kapanması veya açılması olarak görülebilir.

Yapılan araştırmalar sonbahar sendromunun sebebinin azalan güneş ışığı olduğunu göstermektedir. Güneş ışığının az oluşu serotonin hormonunun öncüsü olan melatonin hormonunun az salgılanmasına neden olur ve serotonin eksikliği ortaya çıkar, bu durumun depresyona yol açtığı tespit edilmiştir.

Sonbahar sendromu hemen hemen herkeste yaşanır. Bu dönemde ç. Anti-depresan haplarının zararları, doktor kontrolü olmadan başlanıp bırakılmaması gerektiği hemen hemen hepimizin bildiği bir gerçek. Bu dönemi anti-depresan hapları olmadan da atlatabilirsiniz.

Sonbahar Sendromu ve Kurtulma Yollarıevremdeki kişilerden en sık duyduğum şey herhangi bir doktor kontrolü olmaksızın anti-depresan hapları kullanmaya başlamaları oluyor

İşte size sonbahar sendromundan kurtulmanın yolları…

Sosyal hayatınızı aktif tutun
Yaz döneminde aktif olan sosyal hayatınız, son baharda havaların soğumaya başlamasıyla durgunlaşmaya başlıyor ve bu durgunlukta size iyi gelmeyebiliyor. Sonbahar sendromundan kurtulmak için sosyal hayatınızı aktif tutacak hava koşullarına uygun planlar yapmaya çalışın.

Düzenli, yeterli, dengeli beslenin
Yiyeceklerinde vücudumuza bıraktığı bir duygu olduğunu, sağlıksız yiyeceklerin, düzensiz ve aşırı çok ya da az yemeninde bizi duygusal olarak etkilediğini şuana kadar fark etmemiş olamazsınız sanırım. Eğer fark edemediyseniz yemek yedikten sonra mutlaka kendinize kendinizi nasıl hissettiğinizi sormalısınız.

Düzenli olarak egzersiz yapın
Sporun en önemli özelliklerinden biri doğal anti-depresan özelliği göstermesidir. Düzenli spor yapanlarda depresyon nerdeyse hiç görülmez. Sistemli ve düzenli yapılan sporla endorfin ve melatonin, dopamin gibi mutluluk hormonlarının salgısında artış gerçekleşir.

Uyku saatlerine ve uykusuz kalmamaya dikkat edin
Uykusuzluğun ya da fazla uyumanın mutsuzluk üzerine etkisi hepimizin hissettiği bir gerçektir. Özellikle 23.00 ile 05.00 arasında vücudumuz melatonin salgılar. Melatonin sağlıklı yaşam için çok önemlidir. Melatonin hücreleri yenileyici, bağışıklık sistemini düzenleyici, vücudun biyolojik ritmini ayarlayıcı, anti-oksidan ve yaşlanmayı geciktirici özellikleriyle birçok açıdan faydalıdır. Gece 02.00-04.00 arasında salgılanan melatonin en yüksek değerlerine ulaşır.

Hobilere ve eğlenceli aktivitelere zaman ayırın
Sevdiği şeyleri yapmak, sevebileceği şeyleri keşfetmek kişiyi mutlu eder, sonbahar sendromundan kurtulmak için bu aylarda sevdiğiniz ya da sevebileceğiniz şeylere vakit ayırın.

Bol bol su için ve bitki çaylarını tercih edin
Su içmek vücudumuzu zararlı toksinlerden arındırdığı gibi, bizi olumsuz duygulardan da arındırır. Son baharda içtiğimiz su miktarı yaz aylarına göre azalmaya başlar, sonbaharda da hayatımızda suya yer verelim. Sayısız faydası bulunan bitki çaylarının gevşetici, sakinleştirici gibi faydaları da bulunmaktadır.

Pozitif enerjisi yüksek insanlarla birlikte vakit geçirin
Negatif enerjili, sürekli her şeyden şikâyet eden, mızmız insanlar nasıl bütün enerjinizi düşürüp sizi geriyorsa pozitif, enerjisi yüksek, neşeli insanlarda enerjinizi yükseltir. Enerjisi yüksek insanlarla vakit geçirmek her zaman olduğu gibi bu dönemde de size iyi gelecektir.

Güneş ışığında ve açık havada vakit geçirin
Acık havanın insan psikolojisinde rahatlatıcı sakinleştirici huzur veren bir etkisi vardır. Havaların soğumasıyla çok fazla kapalı alanda vakit geçirmemiz ruhsal acıdan bizi depresif hale getirebilir. Sonbahar sendromundan kurtulmak için mümkün olduğunca açık ve temiz havadan faydalanmalıyız.

Yazdığım öneriler sonbahar sendromu etkilerini azaltabileceği gibi, alışkanlıklarımız haline dönüştüklerinde ömür boyu bizim mutlu, zinde, başarılı ve sağlıklı olmamızı sağlayacak önerilerdir.

Günlük yaşamınızla ilgili diğer öneriler ve eğitimler için bu linki kullanabilirsiniz.

Add Comment